Mala šola Kickstarter-ja

Kaj je Kickstarter?

Kickstarter je (podobono kot Indiegogo in še nekaj drugih) spletno mesto, na kateri lahko s svojo idejo zbiraš sredstva preko t. i. crowdfundinga. Crowdfunding pomeni, da ti sredstva namenjajo ljudje, ki jih je tvoja ideja všeč in te želijo podpreti. Na teh mestih zbiraš zagonska sredstva, za začetek proizvodnje. Kickstarter je šele začetek podjetniške poti.

 

Kako deluje Kickstarter?

Enostavno – s klikom na gumb »Start a project«. Ko je obdobje pred kampanjo uspešno zaključeno, ko so pripravljeni vsi teksti, fotografije, video, potem je čas za objavo. Potreben je jasen opis projekta, namena, ciljna vrednost, ki jo zbiraš in kako ter za kaj bo denar porabljen. Priporočamo še povezavo z izkušenimi slovenskimi ekipami, ki so uspeli s svojimi idejami zbrati želena sredstva. Svoje izkušnje rade volje delijo.

 

Kaj so plusi kampanje na Kickstarterju?

S kampanjo na Kickstarterju lahko dobiš povratne informacije o svojem izdelku, ali gre razvoj le-tega v pravo smer, ali ljudje tak izdelek iščejo oz. potrebujejo, lahko opraviš odličen test trga, širšega od Slovenije, dobiš začetni kapital za vzpostavitev proizvodnje svojega izdelka, spozna te skupnost, potencialni kupci, tudi vlagatelji, kasneje tudi mediji (predvsem, če je tvoja kampanja uspešna).

 

Katera področja pokriva v promet na Kickstarterju?

Kickstarter podpira kreativne projekte, ki so razviti na področjih umetnosti (oblikovanje, ples, glasba, ročne spretnosti, gledališča, fotografije), hrane, iger, podpora pisateljev, pesnikov, tehnologije, mode, filma in videa.

 

Kaj je trik, da uspeš na Kikcstarterju?

Najprej seveda dober izdelek s svojevrstno zgodbo. Zgodba, ki pove, kaj se skriva za izdelkom, kaj je tvoj namen, kaj želiš spremeniti, izboljšati, olajšati. Nato pa skupnost, skupnost, skupnost – tvoja naloga oz. naloga celotne ekipe je, pripeljati čim več ljudi do svoje kampanje. Izračun je relativno enostaven – višina sredstev, ki jih zbiraš pomnožiš s sto. Vsak 100. obiskovalec kampanje je tisti, ki običajno le-to tudi podpre.

 

Kako pripraviti kampanjo za Kickstarter?

Proces pri Kickstarterju je razdeljen v 3 faze, pred kampanjo, med kampanjo, po kampanji in vsaka je pomembna.

  1. Pred samo kampanjo je potrebno, da ekipa za svoj izdelek pripravi dober promocijski video, s prepoznavnim tekstom in fotografijami, v katerem se v prvih 10 sekundah prikaže tudi izdelek, saj znaša pozornost ljudi zgolj toliko časa. V prvih 10 sekundah ga je potrebno prepričati, da si video ogleda do konca. Ob tem vseskozi gradiš skupnost, si aktiven na družabnih omrežjih in na lastni spletni strani, iščeš potencialne kupce v skupinah ljudi po svetu, ki bi jih tvoj izdelek lahko zanimal.
  2. Kampanja običajno traja med 40 – 50 dni. To je edini čas v življenju, ki ga moraš izključno posvetiti temu projektu, če želiš uspeti. Vsako jutro v tem času, ko se zbudiš, si rečeš, ta dan bom dal/a vse od sebe, da bo kampanja čim bolj uspešna, da promocijske materiale razpošljem na čim več naslovov. V tem času je pomembno še izvajati dogodke, oglaševati in delati z mediji, ki tvojo zgodbo prenesejo širši javnosti.
  3. Po kampanji se pravo delo šele začne. Če s svojo idejo uspeš, je sedaj tu čas za proizvodnjo obljubljenega števila izdelkov. V tem času se posvetiš naročilom, organizaciji proizvodnje, pošiljanju proizvedenih izdelkov podpornikom ter še naprej skrbiš, da glas o tvojem izdelku ne usahne.

 

Katere so uspešne slovenske ideje s Kickstarterja?

Za naslednje izdelke ste verjetno že slišali. To so le nekatere zgodbe iz Kickstarterja.

Goat mug

SipaBoards

Less Game

FlyKly

FlyKly – Smart ped

Mag-Lev Audio

Decadolo

Rok’s Peanut Butter

T-Holder

Trobla

Ondu

Lumu

In še mnoge druge.

 

Zasavci na Kickstarter-ju?

Zasavske ekipe so do sedaj na tej platformi zbrale nekaj manj kot 600.000 ameriških dolarjev.

Chipollo

Ironate

QuickShoeLace

Zoyobaby

Hillstrike

 

Foto: internet